PS Finance Group växer vidare – förvärvar lokalt inkassoföretag

Pressmeddelande 2020-08-27.

Göteborgsbolaget PS Finance Group fortsätter sin tillväxtresa på 45% under 2020 genom att förvärva Ansvar Finans & Inkasso AB.

PS Finance Group har vuxit fram ur idén om en flexibel inkassopartner som verkar för att hjälpa företagare genom hela fakturans värdekedja, från avtal till inkassering. Efter att verksamheten har visat en organisk tillväxt på över 45% under 2020 är förärvningen av Ansvar Finans som omsätter 7 mkr ett naturligt steg i rätt riktning.

– Det är en del i vårt mål att stärka näringslivet i Göteborgsregionen där vi ser ett stort behov av vårt gemensamma tjänsteutbud, säger Christer Eriksson, VD för PS Finance Group.

Sammanslagningen innebär att bolagets fortsatta tillväxt säkras och omsättningen beräknas uppgå till 50 mkr redan i år.

– Tjänster inom finans, inkasso och juridik är viktigare än någonsin, säger Eric Winter, VD för Ansvar Finans och blivande Head of Sales för PS Finance Group. Genom att satsa på smidiga integrationslösningar och differentierad kravhantering kan vi garantera förbättrade kassaflöden och minskade kundförluster för allt fler företagare runt om i Norden.

PS Finance Group har sitt huvudkontor på Lindholmspiren i Göteborg och består för närvarande av drygt 30 medarbetare. Förvärvet av Ansvar Finans genomförs under månadsskiftet augusti/september 2020.

Talespersoner:

Christer Eriksson